Online Diary miss torayaki : puss in boots AGAIN

Tuesday 29 November 2011

puss in boots AGAIN

hye everyone..

petang tadi aku dalam keterpaksaan telah bersama my lady bos watch puss in boots.again kan?kali ni kalau nak gelak kene kaber,sebab aku segan sikit kang gelak tak kaber terkeluar  gelak jantan macam aku selalu buat bila dengan membe-membe. jatuh air muka beb, depan bos tu!!. jadi dari adab makan,pergerakkan semua kene control.hate being like this,but what to do,im pretender!haha..

disebabkan dah 2 kali aku tengok cerita puss in boots ni kan jadi mari la aku buat review sedikit cerita ni.ingat tak cerita shrek dulu ada seekor kucing yang sangat comel?ha ni dia kali ini boleh tengok asal usul puss in boots ni.

SINOPSIS:

mengisahkan puss yang sedang berusaha untuk mencuri kacang ajaib dari pasangan jack dan jill *gile gojes pasangan ni,heh siap bela anak babi gitu*.semasa puss nak curi kacang ajaib ni,dia terserempak dengan softpaws kitty. kedua-dua gagal untuk curi kacang ajaib tersebut dan sofpaws kitty telah melarikan diri dan telah membawa puss ke "kelab kucing"gile comey seme kucing-kucing masa part ni rasa macam nak amek sekor je bela.dekat sini la puss ditemukan dengan humpty dumpty,rakan yang dianggap seperti adik beradik sendiri.humpty dumpty ni sebenarnya pernah mengkhianati puss dek kerana perasaan cemburu dan hasad dengki yang sangat tinggi masa mereka tinggal di rumah anak yatim. si softpaws kitty dapat meyakinkan puss untuk join mereka mencari kacang ajaib yang membolehkan mereka sampai ke giant castle (istana gergasi).apa dalam istana gergasi eh?eh bukan ada gergasi atau dinoso tapi ada angsa emas yang bertelur keluar telur emas gitu. to make it short la kan mereka berjaya sampai ke istana gergasi dan kerana nak bawak telur emas tu terlalu berat maka humpty dumpty ni bawak balik goose,anak angsa yang keluarkan telur emas.ha,kan senang gitu?mudah sehingga humpty dumpty digelar hero.itu sebenarnya yang dia nak,jadi hero untuk balas dendam terhadap puss.puss pulak mula tertarik dengan kitty dan tanpa diduga rupanya humpty dumpty,softpaws kitty dan pasangan jack dan jill berpakat untuk kenakan puss.puss ditangkap dan di dalam penjara dia telah bertemu jack yang telah menceritakan bahawa ibu angsa, Terror akan mencari anak nya yang hilang dan ini bermakna penduduk kampung dalam keadaan bahaya. puss berjaya melepaskan diri dan telah menasihi humpty dumpty.akhir cerita humpty dumpty mati *memang patut pun,si pengkhianat* dan puss dianggap hero semula oleh penduduk setempat.hoyehh,happy ending akhirnya!!


ada plot dalam cerita ni yang begitu membusankan *sehingga aku menguap dengan luasnya*, masa bila puss cerita kisah silam bagaimana dia berjumpa dengan humpty dumpty kat rumah anak yatim dan kemudian humpty dumpty yang telah khianat dan menyebabkan puss in boots diburu, kira bertukar dari hero kepada penjenayah yang dikehendaki.yang lain semua nya so so ok sebab mata ni disajikan oleh aksi puss in boots yang noty,lincah,penuh aksi,mutu keunggulan disukai ramai...dah nama pun hero kan perlu la ada character2 semua tu!



aku bagi 7bintang dari 10 bintang
korang pulak nak bagi berapa bintang yek??

Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

2 ahli mesyuarat tingkap:

  1. @woofer:memang best..cer try tengok..beli cd pun ok..:-D

    btw:thanks sebab follow kt sinin..

    ReplyDelete

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen