Online Diary miss torayaki : mari renungkan2

Thursday 10 November 2011

mari renungkan2

assalamualaikum semua.xjawap dose kalau jawap mmg korang tomey2.hari ni aku nak share satu ceramah yg aku jmp dlm youtube.mmg menarik utk dikongsi dan tatapan bersama.bagi aku la ceramah agama sekarang ni dah mengalami zaman perubahan.ala mcm muzik jugak budak2 muda sekarang duk agung2kan kpop,malaypop la,paddlepop la.eh paddlepop tu eskrem.ha,mcm tu la jugak ceramah2 agama ni.dulu2 masa dengar hal ehwal perdana dekat tb1 tu aku jadi takut.sebab apa takut?apsal takut?bukan ada hantu pun?ni la akibat selalu tgk cerita terowong bodoh kt tv3 tu.bukan sbb hantu ler,tp sebab ustaz dan ustazah nye suka menjerit2.aku jadi takut.sore ustaz atau ustazah tu pun kadang2 tersekat2 sebab menjerit bnyk sgt.agree wit me??xagree xpe leh men jauh2.ha,trend zaman sekarang adalah ustaz lawak dan gerek sey,aku rasa kalau ustaz masuk maharaja lawak genti boleh menang.bukan nak persendakan agama dengan membuat lawak tetapi menyampaikan ilmu agama dengan diselitkan lawak itu la membuatkan org tidak mengantuk dan menarik anak2 muda belia macam aku utk datng dengar ceramah ustaz2 ni.betul x anak2 muda belia luar sana??kan?kan?

dlm list aku sekarang ustaz kazim elias dan ustaz azhar idrus ni adlah paling lawak dlm memberi ceramah agama.korang pulak?eh nk pesan jgn minat ustaz shauqi yg haram jadah tu pulak ye.jom kita dengar ceramah ustaz azhar idrus ni,jgn lupa pen dan kertas ye.lagi satu loghat ganu ustaz ni mmg xleh hilang,mmg sebati kot.jadi kalau agak2 xpaham tu guane ye??deme pergi cari le saing yg dok blh khabar ganu atau dlm bahasa jawanya korang pergi la cari kawan yg boleh faham bahasa terengganu.

isu pertama: makan kosher masa darurah


paling lawak : sebab tu kene sangka baik yg duk peluk2 tepi jalan tu mungkin kene kejar rimau!!gelak goling2 ......

isu kedua:hukum bawak awek pergi kuliah


eh bagi lelaki kat luar sana ketahuila kamu hukum kalau niat berkawan dengan perempuan hanya untuk dijadikan awek adalah haram.

amcam?penyampaian ustaz ni sgt santai kan tpp sgt berguna dan penuh dengan ilmu.harap2 korang dpt sesuatu dari video yg aku kongsikan diatas.yg buruk tu datang dari aku dan yg baik itu datang dari Allah s.w.t


p/s:first entri aku.harap kome seme like la ye..




Kalau Anda Suka Entry Ini Like dan Comment

0 ahli mesyuarat tingkap:

Post a Comment

 
Copyright © . All Right Reserved by Lyssa Faizureen